SPIRIT SLOVENIJA, 2021
DEJAVNOSTI S PODROČJA SPODBUJANJA USTVARJALNOSTI, INOVATIVNOSTI IN PODJETNOSTI V SODELOVANJU S SPIRIT SLOVENIJA
V šolskem letu 2021/22 na naši šoli izvajamo več aktivnosti za spodbujanje ustvarjalnosti, inovativnosti in podjetnosti med dijaki.
Pri aktivnosti A gre za izvajanje aktivnosti po metodologiji z ustvarjalnostjo in inovativnostjo do podjetnosti.
V okviru aktivnosti A bo vključenih najmanj 30 dijakov z namenom, da pridobijo kompetence timskega dela, izkustvenega učenja, ustvarjalnosti, inovativnost pri uporabi virov in javnem nastopanju.
V ta namen bomo izvajali sledeče sklope aktivnosti:
- Uvodno spoznavanje kaj je podjetništvo, kaj so inovacije z zunanjo mentorico (4 ure). Izpostavljeni bodo primeri svetovno uspešnih podjetnikov, ki jih vsi poznamo, predvsem z vidika njihovih poslovnih modelov in ključnih elementov za njihovo uspešnost. Podane bodo osnovne usmeritve kako ustanoviti podjetje in kako načrtovati njihovo poslovanje preko poslovnega canvasa.
- Analiza stanja podjetništva v Sloveniji in na Ptuju z okolico. S timskim delom bodo udeleženci pregledali dostopne podatke AJPES-a, GEM Slovenija in identificirali lokalno pomembne podjetnike.
- Dijake bomo razdelili v skupine in vsaka skupina bo izbrala podjetnika/co iz lokalnega okolja, ki ga/jo bo obiskala in opravila z njim/njo intervju. Namen je razumeti podjetniško razmišljanje in odkriti inovativne elemente izbranega podjetja.
- Z uporabo inovativnega učnega pristopa bodo skupine dijakov pripravile predstavitev posameznega podjetnika/podjetja na »Fakebook« profilu. (neobjavljen facebook profil). Ta profil bo pripravljen z upoštevanjem elementov poslovnega canvasa. Vsebine bodo pripravili v slovenskem in angleškem jeziku s timskim delom, ki jim ga še dodatno omogoča uporaba Canve.
- Aktivnost A bomo zaključili z javnim dogodkom, na katerem bodo ekipe predstavile pripravljene fakebook profile izbranih podjetij.
Aktivnosti se bodo izvajale v septembru, oktobru in začetku novembra.
Aktivnost B bomo izvajali z najmanj 30 učenci z namenom, da dijaki razvijejo podjetniške kompetence, tako da poiščejo poslovne ideje in jih razvijejo v poslovni model preko BMC metodologije. Dodatno k temu bodo pridobili kompetence javnega nastopanja z izvedbo pitchev.
V ta namen bomo izvajali sledeče sklope aktivnosti:
1. Izvedba metodologije BMC z zunanjo mentorico (12 ur).
a. Identifikacija izzivov v lokalnem okolju s kreativnimi metodami divergenca
– konvergenca
a. Oblikovanje podjetniških timov
a. Uporaba metod timskega dela za presojo poslovnih idej
- a) d. Priprava poslovnega modela BMC za izbrano poslovno idejo (opredelitev edinstvene ponujene vrednosti, raziskava trga, segmentiranje kupcev in intervjuji, priprava finančnega modela, uporaba oglaševalskih in prodajnih kanalov…)
- b) e. Prototipiranje
- c) f. Navodila za pripravo pitchev
- Nadgradnja poslovnih modelov s pomočjo mentorjev učiteljev
- Priprava pitchev s pomočjo mentorjev učiteljev
- Javna predstavitev pripravljenih poslovnih modelov (pitch)
Navedene aktivnosti bomo izvajali v septembru, oktobru in začetku meseca novembra.
Namen aktivnosti C je vključiti 15 dijakov z namenom pridobivanja podjetniških veščin, priprave poslovnih modelov in njihove predstavitve na JA sejmu in tekmovanju POPRI. Aktivnosti v skupnem trajanju 50 ur (12 ur zunanja mentorica) bodo obsegale:
– Iskanje poslovnih idej in priprava poslovnih modelov z uporabo kreativnih metod in
poudarkom na inovativnosti
- Izgradnja prototipov
- Pitchanje
- priprava na udeležbo na JA sejmu in tekmovanju POPRINavedene aktivnosti se bodo izvajale od novembra do aprila 2021.
Pripravila: Patricija Koler