I-dan 2025

Razvoj digitalnih kompetenc skozi obisk podjetja ROTO in ustvarjanje vizije bodoče I-šole
Šola za ekonomijo, turizem in kmetijstvo Ptuj je danes v okviru projekta I-šola sodelovala na novem, vsebinsko bogatem I-dnevu, ki je tokrat potekal na Gimnaziji Murska Sobota. Če je bil lanski I-dan zasnovan na sodelovanju na ŠETK, je letošnji dogodek ponudil priložnost za še globlje medšolsko povezovanje, saj so tokrat dijaki Gimnazije Murska Sobota prevzeli vlogo gostiteljev in organizatorjev delavnic za dijake ŠETK. Cilj I-dneva je ostal enak kot lani – razvijati digitalne kompetence dijakov skozi praktične izkušnje, sodelovanje in ustvarjalno reševanje izzivov.
Dijaki so se zjutraj skupaj odpravili na strokovni obisk podjetja ROTO v Puconcih, enega največjih evropskih proizvajalcev izdelkov iz rotacijskega litja. Ogled je mladim ponudil dragocen vpogled v digitalizirane proizvodne procese, napredne tehnologije ter inovacijske pristope v industriji. Podobno kot lani je bil tudi letos poudarjen pomen digitalnih kompetenc za delo prihodnosti.
Prispevek o tem smo objavili tudi na SIO portalu – vabljeni k branju.
Po ogledu je sledil osrednji del I-dneva, ki je potekal na Gimnaziji Murska Sobota. Tamkajšnji dijaki so za dijake ŠETK-a pripravili dve delavnici: prvo na temo »Kako naj izgleda bodoča I-šola?« in drugo – krajše predavanje – o varnosti na spletu ter odgovornem upravljanju osebnih podatkov. Med delavnico so dijaki v mešanih skupinah razmišljali o tem, kako si predstavljajo sodobno, digitalno podprto šolo prihodnosti. Dijaki obeh šol so bili tudi tokrat spodbujeni k ustvarjalnosti, kritičnemu vrednotenju informacij in uporabi digitalnih orodij za iskanje podatkov, oblikovanje predlogov in vizualizacijo zamisli.
Udeleženci so oblikovali številne inovativne predloge, ki vključujejo digitalne učne platforme, interaktivne učne prostore, uporabo umetne inteligence pri personaliziranem učenju ter rešitve za spodbujanje digitalne dobrobiti. Poseben poudarek je bil namenjen tudi digitalni varnosti – temi, ki je del okvira DigComp 2.2 in je že lani predstavljala pomemben vsebinski steber I-dneva. Dijaki so razmišljali o tveganjih digitalne preobremenjenosti, vplivu tehnologije na duševno zdravje ter o pomenu odgovornega ravnanja z osebnimi podatki.
Sodelovanje dijakov obeh šol je potekalo v pozitivnem in ustvarjalnem vzdušju. Opaziti je bilo visoko stopnjo angažiranosti, izmenjave idej, timskega sodelovanja in učinkovite uporabe digitalnih orodij. Vsaka skupina je na koncu predstavila svojo vizijo prihodnje I-šole, dijaki pa so ob tem vadili tudi nastopanje in argumentiranje svojih predlogov.
Letošnji I-dan je ponovno dokazal, da praktično delo, medšolsko povezovanje in stik z realnim gospodarskim okoljem pomembno prispevajo k razvoju digitalne pismenosti, ustvarjalnosti ter podjetniške naravnanosti dijakov. Z združevanjem obiska podjetja, sodelovalnih delavnic in izobraževanja o digitalni varnosti smo mladim ponovno ponudili celovit vpogled v priložnosti in izzive digitalnega sveta. Šole bomo tudi v prihodnje spodbujale takšne oblike učenja, saj dokazano krepijo znanja in kompetence, ki jih bodo dijaki potrebovali v sodobnem digitalnem gospodarstvu.



